۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۷۵۳۳۳۰

هشدار مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز به شهروندان به مناسبت چهارشنبه سوری 

هشدار مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز به شهروندان به مناسبت چهارشنبه سوری 
چهارشنبه سوری یکی از آئین های سنتی ایران و از جشن های نوروزی است که برافروختن آتش، نمادی برای این مراسم دیرینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی طی صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال هشدارهایی را یادآور شد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 این جشن گذشته از یک آئین سنتی، مراسمی به رسم شادمانی مردمانی است که به استقبال سال جدید می روند و رنگ سبز بهاری، طراوت بخش زندگی سرد زمستانی می شود.

این فرهنگ زیبای شادمانی و همزیستی، با گذشت زمان و ورود فرهنگ های نامناسب، زمینه ساز لحظات تلخی برای مردمان کشورمان شد که هر ساله صدمات جانی و خسارات مالی نماد دیگری برای این جشن دیرینه ایرانی شد.

صدماتی گاه جبران ناپذیر و خانمان سوز که شاید دیگر نتوان رنگ آرامش را بر زندگی خانواده ها بنگریم. صداهای انفجار گاه سهمگینی که انگار نمی توان صدای لبخند را بر لبان هموطنان دید. از چهره های رنگ پریده تا سیاه شدگی بمب های دستی،چشمان خون بار ترقه ها و دلهای لرزان از آتش سوزی هایی که منزل، خیابان، کوچه را به آتش کشیدند.

سالخوردگانی که در غبار آتش سوزی ها گرفتار و کودکانی که ناقل این فرهنگ ناستودنی به آینده هستند.

امیدوارم همشهریان عزیز بویژه جوانان و نوجوانان باپرهیز از رفتار و هیجانات نامناسب ورعایت موارد ایمنی، لحظاتی زیبا و سبز، نیلی و بهاری، آبی و آرام در کنار خانواده تجربه کنند و طنین زیبای فرهنگ ایرانی، طروات بخش زندگی و الهام بخش زندگی نوین در سال جدید با رعایت موارد ایمنی باشد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات